12 lokakuuta 2015

Fengshuita

Ensi viikolla on tarkoitus aloittaa kodissa fengshuijaaminen. Ensimmäisiä kohteita ovat olohuone ja kirjasto / työhuone. Haluan maalata seinät valkoisiksi ja uusia suurimman osan tekstiileistä. Siitä on jo vuosia kun viimeksi tein suurempaa uudistusta. Joten on jo aika!

Tietoa etsiessäni törmäsin tähän Fengshui-blogiin, jonka laitoin seurattavienkin listalle. Sattuipa sopivasti! Olen joskus lukenut parikin kirjaa aiheesta, mutta kovin syvällisesti en ole fengshuihin perehtynyt. Pikkuisessa päässäni mietin, että nyt aluksi

Maalataan, siivotaan ja järjestetään paikat!

Tästä on hyvä aloittaa. Valkoista seinille, ikkunat ja sälekaihtimet puhtaiksi ja täysin tarpeettomat tavarat roskiin tai kierrätykseen. Värimaailmaa taidan uudistaa Pääsiäispilvi-taulun mukaan. Varmaankin luumua ja ruskeaa näin talvea vasten... Mutta tärkeintä on nurkkien nuohous! Kaikki on retuperällä, kun olen koko kesän ollut 'ihan pihalla'.

Minulla on Helsingistä ostettu pieni buddha, josta tykkään. Ja Zen-lampuksi ristimäni Tunisiasta ostettu lintuhäkki, josta olen siis tehnyt valaisimen. Onneksi pientä koriste-esinettä ei juuri ole ollenkaan.

Ehkä pääsen sittenkin vähällä!

Ja kun nyt olen julkisesti ilmoittanut aloittavani fengshuijaamisen, ehkä tulee tehtyä myöskin!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Thank you for your comment ♥ All comments containing an advertising link shall be removed.

Kommentoimalla HYVÄKSYT, että Google kerää sinusta määrättyjä tietoja. Mitä ne ovat, löytyy sivulta Yksityisyydensuoja sekä Googlen sivulta.